Att beställa hos oss

Vi har en minsta ordergräns på 200 kr. Du måste vara 18 år för att beställa.

Många av våra produkter är nytillverkade med ett använt utseende (shabby chic). Det innebär att alla dessa produkter har ett unikt utseende med färgskiftningar mm.

Har du frågor om produkter så är du alltid välkommen att höra av dig på mail info@sotahem.se 

Du beställer av Söta hem Borlänge AB, Mets Eriks Väg 13, 784 56 Borlänge. Organisationsnummer 556784-5721.

 

 

Fraktkostnad

Fraktkostnaden är 79 kronor. 

Fn levererar vi endast inom Sverige.

Du kan välja att hämta dina varor i Borlänge eller Falun efter överenskommelse. Då behöver du inte betala för frakten. Maila oss info@sotahem.se innan du beställer.

Priser

Alla priser anges i svenska kronor inkl. moms.

 

Leverans

Leveranstiden är ca 2-5 vardagar på produkter som finns i lager. Vid högsäsong kan det ta längre tid. Om du uppgett ett mobilnummer så kommer du att få ett SMS när ditt paket finns att hämta. Om du inte lämnat ett mobilnummer så kommer en avi på den mailadress som du uppgett.

En del produkter är beställningsvaror. För information om leveranstid på dessa varor var vänlig kontakta info@sotahem.se

Det kan hända att produkter som ska finnas i lager ändå är slut. Då kommer vi att kontakta dig ang leveranstid och du kan välja att annullera ditt köp. Vi delar inte upp leveransen om produkter är slut annat än vid överenskommelse och då kan extra fraktkostnad tillkomma.

Vi skickar beställningar med Schenker, DHL, Postnord eller annan transportör. Paket hämtas av kund på utlämningsställe. Vill du hämta ditt paket hos ett speciellt utlämningsställe så brukar det gå bra,  hör av dig till oss innan du beställer på info@sotahem.se Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. 

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till utlämningsstället och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan omgående. Kom ihåg att ta foton på det skadade paketet och produkter, det kräver transportföretagen. Spara också allt emballage. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss ( 14 dagar), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Du kan välja att hämta dina varor i Borlänge eller Falun efter överenskommelse. Då behöver du inte betala för frakten. Maila oss info@sotahem.se innan du beställer.

 

Ångerrätt/Reklamation

 

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Varan ska lämnas tillbaka i oförändrat skick och i orginalförpackningen. Du får själv stå för returfrakten och transportrisken. 

Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Det är viktigt att du kontaktar oss om du vill skicka tillbaka varor.  Kontakta oss alltid innan du returnerar varor. OSB! om du skickar tillbaka varor så måste denna leverans vara spårbar! Vi kontrollerar varorna när de är returnerade och är de utan anmärkning betalar vi tillbaka varans/varornas värde. Vi ersätter inte fraktkostnad.

Vill du lämna tillbaka en produkt som är specialbeställd till dig så är det du som står för alla frakter och hemtagningskostnader om du ångrar dig.

Många av våra produkter är nytillverkade med ett använt utseende(shabby chic). Det innebär att alla dessa produkter har ett unikt utseende med färgskiftningar. Detta ger ingen anledning till reklamation. Vill du ha mer information om en produkt är du välkommen att maila: info@sotahem.se

Vid reklamationer kräver vi bilder på den trasiga varan som ska skickas till info@sotahem.se . Bilder ska tas från olika vinklar på den trasiga produkten och även på emballaget.

 

Betalningsalternativ

 

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/42930/sv_se/checkout (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Drift & produktion:  Wikinggruppen